بازار مسکن چین و چشم انداز تقاضای فولاد این کشور

آسیا استیل: فروش املاک در چین ماه آگوست به روند نزولی ادامه داد در حالی که سیاست های دولت این کشور برای خریداران خانه آسان تر و نرخ بهره کمتر از سطح سال ۲۰۰۹ شد. فعالان بازار فولاد معتقدند تقاضای فولاد بخش مسکن چین در سال ۲۰۲۳ نیز در رکود خواهد ماند و شاید برنامه های کاهش تولید زمستان پیش رو برای جبران رکود تقاضا کافی نباشد.

به گزارش آسیا استیل به نقل از فولاد ایران، فروش مسکن در ۳۰ شهر چین در ماه آگوست ۱۳ درصد افت ماهانه داشت در حالی که ماه جولای نیز افت ۱۶ درصدی را ثبت کرده بود. فروش ماه آگوست نسبت به سال قبل نیز ۳۱ درصد کمتر بود. ممکن است برای کل سال ۲۰۲۲ نیز میزان ارزش فروش خانه های نوساز در چین افت سالانه ۳۰ درصدی را تجربه کند.

بازار فولاد

برخی فعالان بازار فولاد چین معتقدند گرچه شاید بحران بدهی بخش مسکن چین دیگر بدتر نشود زیرا دولت حمایت مالی از توسعه دهندگان و خریداران خانه را افزایش داده اما فروش و ساخت خانه های نوساز هنوز تا بهبود فاصله زیادی دارد. در واقع تمرکز بخش املاک چین در سال آینده همچنان بر تکمیل پروژه های قبلی و تحویل به موقع پیش فروش ها تا شروع ساخت خانه های جدید خواهد بود.

ساخت و سازهای زیربنایی و تقاضای فولاد چین به تدریج در سه ماهه چهارم سال بهبود خواهد یافت اما تقاضای فولاد تحت فشار باقی خواهد ماند زیرا بزرگترین مصرف کننده فولاد آن یعنی بخش مسکن هنوز در رکود است و تا بهبود کامل فاصله زیادی دارد.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *